האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים

מסלולי הליכה בפיליון

שימו לב : מסלולי הליכה אלה מספקים אינפורמציה ראשונית לגבי כל אותם מסלולי הליכה, אנו ממליצים מאד לבצע את רוב מסלולי ההליכה בחצי האי פיליון עם חברת הדרכה מקומית ולא באופן עצמאי, לחברת הדרכה מקומית מומלצת לחצו כאן

מסלול הליכה בפיליון ראשון : Milies

מיילס הינו מסלול היוצא מעיירת חוף תיירותית הנקראת קלה נרה הממוקמת במערב פיליון, כ 30-35 קילומטרים מוולוס בקו אווירי, כמובן שהדרך מתארכת עקב זה שהיא מפותלת. אל קלה נרה ניתן להגיע עם רכב באופן עצמאי, או עם אוטובוס מוולוס. אורך מסלול ה " מיילס " הינו כ-11 ק"מ, זמן הטיול יכול לקחת כ-3 שעות ומגיע לגובה של 375 מטרים.

זהו מסלול הליכה בפילון יפיפה ומגוון עם שבילים מרוצפים שחלקם מסומנים, צמחייה מרובה, ציפורים לרבות זמירים, מספר מעיינות מהן אף תוכלו לשתות, מסילות רכבת עתיקות אשר בעבר היו מעבירים בהן סחורה לוולוס מהכפרים. מחוץ למסלול מיילס בדרך למטה ישנו גשר מתכת שעליו מסילה, קחו בחשבון שהגשר גבוה. בימי ראשון ושבת ישנו שירות תיירות שנמצא באחד מהקרונות.

1. כאמור ההליכה מתחילה מהעיירה קלה נרה, הנקודה ההתחלתית היא מול מרכז הבריאות בעיירה, בניין צהוב אשר על הכביש הראשי. אתם תבחינו בכביש צר ובו שלט צהוב בכיתוב שחור, שעליו כתוב Walker.

2. פונים ימינה לאחר 50 מטרים ואז תראו שלט שכתוב עליו מיילס ביוונית, ΜΗΛΙΕΣ, מעבר לבית הקברות לשמאלכם תראו את תחילת המסלול, שונה מהדרך בה אתם עכשיו כרגע, דרך מרוצפת.

3. לאחר כ-400 מטרים אתם פונים שמאלה לתוך מטע זיתים.

4. ממשיכים עוד 50 מטרים ומגיעים לצומת, ממשיכים בה ישר לדרך עתיקה הבנויה מאבנים הנקראת Kalederimi הדרך מטפסת כמעט בקו ישר, אתם תבחינו בסימנים של נקודות אדומות לכל אורך הדרך. בשלב זה הצמחייה לצידיי הדרך תהיה עציי זית, נא לא לשכוח להביט מדי פעם אחורנית ולהתרשם מהנוף, יש להתעלם מהנתיב מצד ימין.

5. הדרך תפתח למעבר ודרך / שביל נוסף בירידה.

6. לאחר 100 מטרים קחו את הדרך הצרה אשר לשמאלכם, הדרכת הופכת לרחבה יותר וממשיכים ישר, בשלב מסויים תשימו לב שעצי הזיית הולכים ומתמעטים וצמחייה אחרת מופיעה. ממשיכים בירידה והצמחייה נעשית עבותה, בשלב זה ניתן לשמוע פכפוך מים. חוצים את הנחל על גשר בטון, והדרך מתפתלת כלפי מעלה לכיוון המילס, לאחר מספר עיקולים את מגיעים לבתים הראשונים, עקבו אחר ה Kalederimi לתוך הכפר.

7. חותכים כביש אספלט וממשיכים למעלה יחד עם הדרך.

8. לאחר 30 מטרים פונים ימינה, ממשיכים עדיין על הדרך Kalederimi.

9. בשלב זה תראו גשר אשר מוביל למרכז העיירה, המשיכו לכיכר המרכזית.

10. חזרו לדרך בין המבנים אל עבר הגשר, שם תראו שלט ועלו רכבת המציינת את כיוון התחנה, המשיכו בכיוון זה.

11. לפני גדר הכנסייה עם הברושים ישנה ירדה אל עבר התחנה.

12. ממשיכים לרדת עד אשר מגיעים לחלק התחתון לאספלט פונים ימינה, חולפים על פני התחנה ומגיעים לפסי רכבת ואזור פיקניק, אשר נמצא לאורך הנחל. עולים על הגשר וחוצים אותו ( גבוה ) וממשיכים כ 4 ק"מ לאורך פסי הרכבת בכיוון ירידה לחוף. נא להתעלם משביל מצד ימין אשר כתוב בתחילתו : ΒΥΖΙΤΣΑ , לעומת זאת שביל נוסף לאחר מכן מומלץ להיכנס , השביל עצמו מדהים. חוזרים וממשיכים לאורך פסי הרכבת, בשלב זה עציי הזית חזרו להופיע, ואף תוכלו לצפות במפרץ Pegasetic . מסילת הרכבת עוברת תחת גשר אבן קמור.

13. בהמשך תתקלו בכביש אספלט לאורך המסילה, המשיכו עליו.

14. אתם תראו גשר אבן נוסף, לפניו אתם פונים שמאלה וממשיכים על הצד הימין שלו. אתם תתקלו במזרקת שתייה שבה השביל התחבר לדרך Kalederimi , ממשיכים על Kalederimi למטה ושמאלה, המדרון נעשה חלקלק, אז אנא היזהרו.

15. אתם תגיעו לצומת משולש, ליד קבוצת בתים, פנו שמאלה וראו שוב את הנקודות האדומות.

16. הנתיב נפתח ימינה אל עבר דרך Kalederimi נוספת. גם כאן תוכלו לראות את הנקודות האדומות.

17. ה Kalederimi מסתיימת על כביש עפר, עוברים אות אלכסון קצת ימינה ושוב חוברים לדרך.

18. שוב ה Kalederimi מסתיימת באופן פתאומי בין עצי זית, ממשיכים ישר לכביש הראשי לאורך שביל צר.

19. כאשר הגעתם לכביש פנו שמאלה אל עבר נקודת ההתחלה.

מסלול הליכה בפיליון מספר 2 : Lefokastro > Argalasti >Kalamos > Lefokastro

כאמור המסלול מתחיל בעיירת Lefokastro , ניתן להגיע לעיירה עם רכב או עם אוטובוס מעיירת Afissos. הטיול מתחיל בחניון של לפוקסטרו . אורכו של המסלול כ 13 ק"מ, זמן משוער כ 4 שעות, גובה עד, 270 מטרים.

הטיול הינו מגוון מרענן, עם נופים וריחות (מצמחייה) נהדרים. הטיול מתחיל בטיפוס מחוף Pegasitic אשר בעיירת Lefokastro עד ל Argalasti, חלקו בשבילים מרוצפים, ממשיכים לנתיב עד Kalamos, ולבסוף חוזרים על דרך החוף עם נוף מדהים לנקודה ההתחלתית. לאורך המסלול תוכלו לראות צמחייה של עשבי תיבול כולל רוזמרין ואורגנו וכן בעונות מסוימות פריחה של פרחים בצבעים משגעים.

יישנן טברנות בלפוקסטרו, ארגאלאסטי ובקאלאמוס, ישנו מעיין לשתייה בתחילת הטיול. אז בואו נתחיל :

1. עוזבים את החניון פונים שמאלה בכפר לאורך הרציף.

2. בשלב זה תראו שלט המצביע לכיוון Argakasti ועם הכביש פונים שמאלה, קצת תלול בהתחלה.

3. לאחר כ 300 מטרים ניתן לראות מזרקה, ניתן לשתות. פונים שמאלה לשביל מרוצף כלפי מעלה לתוך מטע זיתים. אתם תראו שני בתים ומשם הדרך נעשית צרה יותר ועם צמחייה מרובה, וכמובן תראו את סימון הנקודות האדומות.

4. השביל מסתיים בכביש אספלט, 3 נקודות אדומות, חוצים את הכביש לשביל כלפי מעלה עד לכביש אספלט נוסף.

5. פנו ימינה והמשיכו על כביש האספלט.

6. לאחר כקילומטר הכביש מתעקל שמאלה, אתם תראו שלט המכוון ל Kalamos, לכו לעבר שביל זה, בשלב מסוים הופך השביל לדרך Kalderimi, אשר מצדיו עצי אלון, מטעיי זיתים, מאוחר יותר תגיעו לנחל סבוך בצמחייה קיסוס ודולב.

7. תמשיכו עם הדרך אשר מתעקלת ימינה, להתעלם מהנתיב הפונה שמאלה, בהמשך תראו גשר אבן קטן ותעברו עליו.

8. כביש "כדור הארץ" מתמזג עם דרך Kaledrimi.

9. לאחר כ 60 מטרים כביש כדור הארץ מתעקל שמאלה ואז לוקחים את המעבר הצר ימינה, בשלב זה אתם צריכים להבחין בנקודות אדומות על הסלעים המסמנות את תחילתו של השביל, ממשיכים ורואים שני שלטי Walkers. המשיכו ללכת ומאוחר יותר תראו את Argakasti בפעם הראשונה. כעת המסלול מטפס לכיוון Argakasti בתחילה בדרך Kaledrimi ולאחר מכן במסלול צר כאילו בין שני סלעים. מגיעים לצומת T וממשיכים בנתיב הימיני , אתם תראו נקודות אדומות המסמנות את תחילת הדרך, ממשיכים עד אשר מגיעים לבתים הראשונים של Argakasti.

10. כאשר הכביש מגיע לעיירה, ישנה דרך מצד שמאל, תבחינו בצד שמאל באלכסון הבית נמוך עם ברושים סביבו. מצד ימין תבחינו בשני שבילים, הראשון שביל בטון, בתחילתו תראו עמוד עם נקודות אדומות וסימן Walkers. השני דרך Kaledrimi, קחו את הדרך השניה. לפני כן אם מתחשק לכם, קחו אתנחתא ופנו למרכז העיירה למנוחה, שתייה... בשביל זה תצטרכו לקחת שמאלה. אתם תפגשו עם כיכר מרכזית נחמדה ואופיינית עם כסאות ושולחנות בחוץ ועצים סביב.

11. אם נכנסתם לעיירה, חיזרו באותה דרך ואז המשיכו לדרך Keledrimi המדוברת בסעיף 10.

12. לאחר כ 200 מטרים, תבחינו במעבר לדרך רחבה, אתם תראו סלע עם נקודות אדומות, תלכו בדרך זו עם צמחיה גבוהה משני הצדדים, הדרך מתפתלת בירידה ואז עולה שוב. תלכו כקילומטר וחצי, בדרך סלעית מרוצפת ויפה. אתם תראו סימנים אדומים לעיתים. תגיעו לנחל ותחצו אותו, כעבור זמן מה תגיעו ליובל נוסף ותחצו אותו גם כן, הפעם על גשר אבן. נא להתעלם מהשבילים הצדדים.

13. ה Kalderimi נפתחת לדרך עפר מתעקלת, פנו איתה שמאלה כעשרה מטרים ואז מיד ימינה חזרה ל Kalderimi, אתם תראו מצד ימין מטה זיתים ונקודות אדומות. המשיכו על הדרך כאשר יורדת ואז עולה, בשלב זה ישנו עיקול חד ימינה עד אשר נפגשים עם דרך עפר.

14. פונים ימינה וממשיכים בדרך עפר, דרך מטעי הזיתים.

15. לאחר כ 100 מטרים ממשיכים שמאלה ומתעלמים מהדרך היורדת מצד ימין, מנקודה זו ניתן לראות את הים, לאחר זמן מה תבחינו דרך אספלט, כאשר מגיעים פניה חדה שמאלה.

16. ממשיכים על האספלט כ 350 מטרים.

17. בנקודה זו צריכים להיות ערניים. לפני העיקול של הכביש שמאלה, אתם תראו בצד שמאל פניה שמאלה לדרך Kalderimi, קחו אותה, ראו את הנקודות האדומות. לאחר שתחצו כביש עפר, תגיעו לבית עם גינה, עוברים את הגינה והדרך הופכת לצרה ונוטה ימינה, ממשיכים ויורדים לכיוון Kalamos, בהמשך עוברים על גדר עץ נמוכה.

18. כאשר מגיעים למטה ליד הים, פונים ימינה, ממשיכים על כביש בטון, בין עצי הזית מעבר לגשר. הכביש מתעקל לצד שמאל אחרי הטלפונים הציבוריים, ממשיכים על דרך זו עד אשר מגיעים לים.

19. בשלב זה פונים ימינה וממשיכים לאורך החוף, מגיעים לרציף בטון, ממשיכים מעבר למספר בתים שעל הבטון והולכים במקביל לחוף.

20. ממשיכים על הדרך, כאשר פונה ימינה, רואים סימן אדום, מיד פונים שמאלה בין שני בתים, כך יוצאים מהכפר דרך מטעי זיתים.

21. הנתיב נפתח ומתעקל, הקפידו להיצמד לשמאלי, תגיעו לצומת והמשיכו ישר.

22. ממשיכים ומתעקלים ימינה, מפה תוכלו לראות את החוף בצד שמאל, ראו את עם גדר ולכו לכיוון החוף.

23. בקצה השני של החוף פנו שמאלה לפני הבית עם הגדר, תראו נקודות אדומות והמשיכו לאורך החוף.

24. ממשיכים עוד כ 180 מטרים ואז תתקלו במזלג והיצמדו לימין, בהמשך תראו נקודות אדומות ותחוו עליה חדה.

25. בקצה העלייה פנו שמאלה ולכו במקביל לגדר תיל, עברו אותה ועברו לשביל עם עצים ושיחים.

26. המעבר נפתח והופך למדרון בטון, בנקודה זו פונים שמאלה באופן חד.

27. מיד לאחר מכן פונים ימינה, לתוך מטע זיתים לאורך קו החוף.

28. לאחר שיורדים במשך זמן מה, רואים את החוף מצד שמאל, משם השביל מטפס ושביל צר מתחיל בצד שמאל עד לחוף הים, לכו אל החוף לצד השני.

29. לפני סוף החוף תראו שביל אבן שמאלה ולמעלה, המשיכו עליו, בנקודה זו תראו את הבתים הראשונים של Lefocastro , תגיעו למזרקה ההתחלתית, פונים שמאלה על הכביש הסלול, המשיכו לאורך החוף ותגיעו לחניון בו התחלתם את הטיול.

מסלול הליכה בפיליון מספר 3 : Aghios Georgios Nilias circular Walk

מסלול הליכה נוסף בפיליון, היוצא מעיירת Aghios Georgios הנמצאת בדרום מזרח חצי האי פיליון. הטיול הוא באורך של כ 5.5 ק"מ, זמן משוער כשעתיים ומגיעים לגובה של כ 300 מטרים.

זהו טיול עם נופים נהדרים לכן רצוי לתפוס יום בהיר עם ראות נקייה. החלק הראשון יהיה לאורך שבילים מרוצפים אלו ה Kalederimi אשר אלו יקחו אתכם אל מחוץ לכפר. לאחר מכן ממשיכים לאורך שביל צר אשרי יוביל אתכם במעלה הגבעה, דרך צמחייה מגוונת, שם תגיעו לנקודת תצפית מרהיבה אל עבר Pagasetic ומאוחר יותר תוכלו לצפות בדרום חצי האי פיליון ואף ביום טוב לראות את אוויה.

בדרך חזרה תוכלו לעבור דרך שבילים צרים דרך יער ותסיימו את הטיול שוב דרך Kalederimi לאגיוס ג'אורגיוס.

1. מתחילים את הטיול בכיכר במרכזית של עיירת Aghios Georgios, בקצה העליון של הכיכר תראו מיזרקת מים ושם מתחילת דרך Kalederimi, הדרך עולה די במהירות ומתפתלת דרך בתים.

2. כאשר מסתיימת הדרך מגיעים לצומת T ופונים ימינה.

3. לאחר כ-20 מטרים פונים שמאלה, אתם תראו שלט שכתוב עליו, Agirolefkas, עקבו אחרי שביל זה כ 450 מטרים הדרך עולה והצמחיה נעשית דומיננטית יותר, הדרך מצטמצמת לנתיב אדמה עם צמחיה אשר פולשת לדרך ולאחר מכן מגיעים שוב לדרך Kalederimi אשר מוצלת ע"י עצים. בהמשך הדרך נראית יותר כערוץ. כאן אתם תשימו לב למספר ערוצים החותכים את השביל / ערוץ שאתם הולכים עליו.

4. אתם תפנו שמאלה, לפני שהדרך שאתם עליה פונה ימינה שימו לב לעץ ערמון ולשלט שכתוב עליו Τσαγκαραδα , פונים שמאלה לעליה צרה, דרך עפר.

5. הולכים ישר כלפי מעלה, כאן תבחינו בנקודות אדומות על סלע ומאוחר יותר על עץ. בשלב זה ניתן לשמוע את אמת המים. נקודה עם נוף מדהים, השביל פונה שמאלה ולאחר מכן תעברו במעבר, סלע גדול הדרך מתפתלת כלפי מעלה.

6. המעבר מוביל אתכם לדרך עפר, חוצה את אמת המים והשביל הופך להיות צר יותר, אתם תראו שלט צהוב ועליו סימן Walker. פה ושם תלכו דרך ערוצי נחל עם צמחייה מרובה, אתם תגיעו לצומת T וקחו פניה שמאלה בעליה.

7. בהמשך הדרך תראו מבנה מעץ שניתן לנוח תחתיו, משם ממשיכים לדרך Kalederimi, אשר מובילה לדרך עפר.

8. כאשר מגיעים לדרך עפר, פנו שמאלה.

9. המשיכו למעבר ימינה עם דרך העפר, תפגשו עם שלט Walker , פה תוכלו להנות מנקודת תצפית ונוף מרהיב. מכאן השביל עולה על דרך עפר.

10. אתם ממשיכים עם הדרך ושימו לב שהדרך ממשיכה ימינה ולמעלה ודרך נוספת יורדת שמאלה, אתם צריכים לפנות שמאלה.

11. בשלב מסוים אתם תראו שהדרך מתעקלת ימינה ודרך בטון היורדת שמאלה, פנו שמאלה, לאחר העיקול הדרך הופכת לכביש עפר היורד בהדרגה לכיוון Aghios , אתם תפגשו מבנה רעוע והדרך ממשיכה למטה וימינה, בהמשך תראו כנסיה עם סלע עגול ובהמשך בית לשמאלכם.

12. תעברו את הבית והדרך ממשיכה לרדת ימינה, שימו לב אתם פונים בנקודה זו שמאלה לכיוון אגיוס, מגיעים למיכל מים ליד עץ ערמונים, מתעקלים עם הדרך שמאלה מעבר לעץ הדרך יורדת והופכת להיות צרה בין שיחי פטל.

13. פנו ימינה כאשר הדרך מסתיימת במעבר רחב.

14. בסוף בכביש הבטון פנו שמאלה.

15. בעיקול השני ימינה ליד מגדל די גדול , אתם תבחינו בדרך בטון הפונה שמאלה, המשיכו על דרך הבטון לאורך הקצה של בית הקברות.

16 אתם תבחינו בסיבוב פרסה סביב בית הקברות, אתם צריכים לפנות ימינה לדרך עפר. הדרך הופכת לבטון ואז שוב לדרך עפר במזרקה ואז הופכת לדרך Kalederimi.

17. בצומת ה-T קחו שמאלה לכיוון למעלה, השביל מוביל לדרך עפר, ממשיכים, השביל הופך שוב ל Kalederimi שיורד ומוביל לכביש.

18. פונים שמאלה וממשיכים חזרה לכיכר.

מסלול הליכה בפיליון מספר 4 : Drakia-chania-Drakia

טיול המתחיל ונגמר בעיירת Drakia, זהו כפר מסורתי הנמצא במעלה ההר מאגריה. ישנם שני כיכרות במרכז הכפר, בכיכר העליונה יותר, ניתן לראות את חלק מהמסלול. אורכו של הטיול כ 14 ק"מ, מגיע לגובה של 500 מטרים , זמן משוער כ 4.5 שעות.

אתם תלכו דרך שבילים צרים, תעברו דרך כנסיות ליד חאניה של ההר, חלקו הראשון של הטיול מסומן בנקודות אדומות וכחולות. כאשר מסתיימת העלייה, מטיילים זמן מה בגובה ההר ואז לירידה בדרך עפר. מהנקודה הגבוהה תוכלו ליהנות מתצפית מרהיבה אל עבר Pegasetic וחצי האי פיליון. באביב תוכלו לחוות עצי פרי רבים, פרחיה של צמחים רבים ופרפרים.

1. הסיור מתחיל בכיכר התחתונה בעיירה, בכיכר טברנה ומזרקת מים שניתן לשתות ממנה, מול הטברנה לקחת את הנתיב הימיני, השביל לוקח אתכם לכביש אספלט ופונים שמאלה.

2. ממשיכים כ-20 מטרים, מתחיל שביל אבנים Kalederimi, שימו לב לסימנים אדומים. השביל יורד בתלילות מגיע לנחל אשר אותו חוצים על גשר עץ. בשלב זה עוברים מספר בתים וכנסייה לבנה, מצד שמאל Aghios Spirdo. ממשיכים על דרך Kalederimi ועוברים ערוץ נוסף.

3. בשלב זה תגיעו למזלג המשיכו עם הנקודות האדומות והכחולות, הדרך חוצה נחל עם מפל קטן, השביל מתפתל בתלילות כלפי מעלה ומגיע לשביל רחב יותר עם כנסיים קטנה Ahgios dimitris ועתיקות סביבה.

4. כאשר מגיעים לכנסייה המשיכו לכיוון מעלה וימינה, כאן נפרדים מהשביל עם הסימנים הכחולים, הולכים לכיוון עץ שעליו שלט Walker, דרך צמחייה מרובה. בצד ימין של הנתיב תראו שביל, היצמדו לימין, כיוון צפון מערב., גם דרך שיחים. בנקודה זו תראו עץ אלון עם סימון כחול, המשיכו באותו כיוון. לאחר 10 מטרים הכביש מתפתל כלפי מעלה, חלקו דרך יער וחלקו בשטח פתוח, כאן עוברים לדרך עפר, ממשיכים לכיוון מעלה לשטח פתוח ורואים בניין קטן וכנסייה.

5. תגיעו ליציאה בגדר וסימן של אין כניסה.

6. 120 מטרים לאחר מכן מעבר לגדר, תראו חץ שחור וסימון בכחול על אבן שמעיד על קיצור דרך.

7. כאשר מגיעים שוב לדרך לכו לכיוון ימין, על העץ מצד שמאלי של העיקול יש שלט Walker.

8. לאחר העיקול הבא ימינה, ישנה נקודה כחולה, המעידה על תחילתו של קיצור דרך שמאלה, קחו אותו.

9. אתם תגיעו לכביש עפר ,חוצים אותו וממשיכים ישר בעליה, בהמשך שמאלה ולמטה תראו שטח עם בית קטן, סמוך לכביש ומטע סגור.