האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים

מטיילים בכיף - חיפה, הטיול ביוון

כהרגלי, בסוף כל טיול אני יושב וכותב סיכום קצר על הטיול שלנו ביוון, והיה אחלה של טיול מלא הפתעות וריגושים, מקווה שלא יהיו יותר מדי שגיאות כתיב, אבל מקסימום אתם כאן בשבילי לעשות מקצה שיפורים.. מכאן לכאן נפגשנו עוד בתל אביב, שכנר הביא ערמות של ניירות בהם היו כל מיני שמות של מקומות ביוון עם שילוב של שמי ורציתם לצאת איתנו לטיול בוטיק מודרך פרטי ביוון, התאריכים, היו מעט בעיתיים, לא זכור לי שיצאתי אישית עם קבוצה בחודש יולי החם.. והחום מסתבר היה יותר מהמתוכנן.. המשך יבוא, אבל משהו בקבוצה שלכם, אמר לי, לך על זה, הכל יהיה אחלה.

יום ההגעה, לילה, נמל התעופה וניזלוס אלפרטיוס באתונה :

נפגשנו באתונה ב 29.6 בלילה ועוד לפני שלקחנו אתכם למלון זרמנו על קלמאקי [ שיפודי חזיר על האש ] סלט יווני, ציזיקי ואווירה טובה, על אף החום הכבד שנפל על יוון בימים אלה, לפחות בלילה בווליגמני הים היה נעים יותר.

יום 1 לטיול עצמו :

יצאנו מפיראוס ונסענו לצפייה בגשר על תעלת קורינטוס, הבנות רצו לקנות חולצות רומניות ביוון, אבל אמרתי להם שיש חנות מיוחדת בצפון יוון [שבסוף הסתבר שסגורה בזמן שהגענו אליה] לאחר העצירה בתעלת קורינטוס, המשכנו לגשר ריו אינטריו המחבר את הפלופונז היווני עם מרכז יוון, את החצייה עשינו במעבורת ועליה גם פגשנו משפחה ישראלית נוספת שעשיתי להם ייעוץ ודי עקבו אחרינו במהלך הטיול.. משם הצפנו לכיוון העיירה אמפילוכיה לאכילה ראשונה במסעדה בשם אמברקיה לצד מפרץ אמברקיקוס ולאחריה נכנסו לשיפולי ההרים עד הכפר פרמנטה, שהיה הבסיס שלנו לטיול הכוכב הראשון בחבל צומרקה שבדרום מזרח מחוז אפירוס בצפון ההררי של יוון. ארוחת ערב אכלנו בכיכר הכפר בטברנה בשם פטרולה, הכבש.. הכבש.. יאמאס.. לאחר מכן נשפכנו לישון במלון אנאבאסי המעולה, לי הייתה איזו בעיה עם החדר, אז את הלילה הראשון אני העברתי קרוב אליכם במלון הוריזונדס היפה לא פחות.

יום 2 לטיול :

קמנו לבוקר לוהט במיוחד עם טמפרטורות שנושקות את ה 40 מעלות [ נדיר במיוחד בצומרקה הקרירה והנעימה כל השנה ] אבל לכם בהתחלה לא היה ממש מזל.. בכדי לנצן את הטמפרטורות, נסענו למעיינות קויאסה וויתרתי לכם על מנזר קיפינה, מה גם שאני לא ממש מאמין בנזירים ביוון, תמיד מתחת לכל מנזר ביוון יש כמות היסטרית של קונדומים.. כך או כך הלכנו במסלול המרהיב בקויאסה עד למעיין בסוף המסלול שם שכנר פצח בשירה, בעברית, ערבית ואידיש. לאחר מכן לאור החום הנוראי עשיתי שינוי בתוכנית, עשינו קפיצה לתחנת המים והמפלים בכפר מצוקי ונסענו לארוחת צהרים במלון הוריזונדס המרהיב ולאחר מכן פרשנו כולנו למנוחה קלה במלון אנאבאסי של דינה, מהמנוחה קמו רק 4 ואיתם נסענו למפלי המים של קטראקטיס, שם נמשך המזל הרע ומים לא היו במפל, אבל הרווחנו קפה באחלה של מיקום ואני וגדי בכל זאת טיפסנו למקורות האין מים לראות איך זה שאין מפל אבל יש מים זורמים. המים היו קרים בצורה נדירה וכיפית במיוחד, כל זאת בזמן שהשכנרים וגל וסימה חרפו.. חזרנו למלון ואכלנו ארוחת ערב שהכינה לנו קונסטנטינה [ דינה ] כולל מרק בשל טרי וטעים והלכנו לישון רגועים ומרוצים..

יום 3 לטיול :

גל החום עדיין כאן, אבל בתחזית יש צפי לשיפור בקרוב, בינתיים בכדי לנסות להקל על החום, טיפסנו במעלה ההרים עד אחת הנקודות הגבוהות ביותר [ תצפית אגיוס גאורגיוס ] שם תיצפתנו על כל צומרקה מהגובה, לאחר מכן עשינו גיחה קלה לכפר סיראקו לפני שנפרדנו משלום מצומרקה אבל לא לפני כביש הנחש "אראכטוס קרוס" שסימה קיוותה שאני אשנה את תוכניותי לגביו.. אבל לא שיניתי, מדובר באחד הכבישים המפותלים ביוון ואחד הכבישים המרגשים לטעמי. ירידה של כ 1800 מטר בנסיעה של כ 5 ק"מ, בתחתית הכביש עשינו פיקניק קצר עם בירות קרירות שאני וספיורס שמנו במקרר באותו הבוקר, ספונטני ספונטני אבל הרוב מתוכנן [ ויתרנו על יואנינה, שנגיע אליה בהמשך ] והמשכנו בנסיעה עד כפרי זגוריה לכפר אריסטי, לבסיס הלינה שלנו לשלושה ימים הקרובים אצל ליאנה החמודה ממלון ארטיססטאס, בהגעה נשמעו מעט טענות מצד כמה חברים על נושא המזגנים החסרים, אבל בלילה שהיה לכם מעט קריר הכל כבר נשכח.. בערב עוד הספקנו לשבת לאכול אצל ליאנה אחלה של ארוחת ערב וגם הרגשנו את שינוי במזג האוויר שאפילו הצריך איזה חולצה ארוכה יותר.. בין לבין גם עשינו גיחה לכפר ויקוס לתצפית ראשונה על קניון ויקוס מחלקו המערבי של הקניון, וגם פגשנו גברת נחמדה שהמילה הראשונה שהיא ידעה על ישראל זה "חיפה".. יאסו זאהי ארמלי, משה סלקטר ואבי רן ז"ל, לאחר מכן נסענו לגשר פלאו גריפי על נהר הוידומאטיס וגם פינקתי אתכם בבקבוק יין לבן ומיוחד שקיבלתי מיקב בוטיק בדרום יוון לפני קצת פחות מודש, אגב את הבקבוק קיררתי במשך חמש דקות במימיו הקרירים של הוידומאטיס..

יום 4 לטיול :

התחלנו את הבוקר בגשר קלידוניה על נהר הוידומאטיס, למעשה החלק האחרון של הראפטינג על הוידומאטיס, גשר עם שני מפלי מים, שגם רציתי שתראו בכדי לדעת מי הולך על הראפטינג למחרת ומי לא, בילי ישר אמרה סבבה ואחריה כל השאר.. חכו חכו.. משם התחלנו לטפס בכביש הנחש עד הכפר פפיגו לעצירה עבור הנשים בחנות המעניינת של ידידתי מהכפר פפיגו [ ידידתי בלבד ולא חברתי ] מאחר והדעה שלי על תושבי הכפר פפיגו היא כזו.. משם המשכנו להליכה בגבי המים של רוגובו, לא כולנו הגענו עד למפל הנסתר ברוגובו, למעשה עד למפל עצמו הגיעו רק אני וגל, אבל הייתם בהחלט אמיצים בטיפוס ושכנר היקר הוכיח גם שליטה לא רעה בסמול טוק עם יורגן קלינסמן המפורסם שהגיע גם הוא לביקור בכפרי זגוריה. לאחר הליכות הבוקר, ישבנו לאכול באחת הטברנות האהובות עלי בצפון יוון, אסטרה וכולם התמוגגו מהאוכל והאווירה, לאחר האוכל לקחתם פסק זמן להוריד את האוכל (בלעדי) בכפר פפיגו, ומשם חזרנו למנוחה קלה במלון שלנו, לקראת הערב היווני הצפוי בטברנה של ליאנה. צמד הנגנים, ואסיליס וואסיליס הגיעו והרקידו את כל הכפר אריסטי, אבל מר שכנר שוב גנב את ההצעה בהופעת סולו יוצאת דופן שלא נראתה ביוון מאז ימי אנטיוכוס [ אנטיוכוס היה ביוון או בארץ ישראל ] ?.. לא משנה, זה מה שייצא לי ולכן זה ישאר כאן.

יום 5 לטיול :

תמו ההכנות המנטליות והנפשיות והגיע רגע האמת, ראפטינג על נהר הוידומאטיס המצוי בתקופה זו של השנה בשפל המיימי שלו, אבל עדיין ראפטינג הוא ראפטינג, על גדות נהר הוידומאטיס מדריך הראפטינג החביב שלכם כבר איבד אמון בקבוצת התמהוניים מחיפה שלא הבינו מה זה ימינה ומה זה שמאלה, מה זה אחורה ומה זה קדימה, אבל בגלל שהנהר לא כזה גועש, הוא וויתר לכם ויצאתם לדרך די מהר, גל או קובי עוד הספיקו לצעוק לי מתחת לגשר "תודיע למשפחות שלנו שאהבנו אותם".. או משהו בסגנון.. בכל מקרה אתם בנהר ומה היה שם נדע רק כאשר הוידאו מאכיליס יגיע [ אם יגיע ].. כך או כך המתנתי בקוצר רוח עם שלוש מצלמות בשלוף ועם מצלמת וידאו על סטנד לצידי לראות אתכם עושים את המפלים של סוף המסלול [ בילי וגדי ] ואולי עוד 1 או שנים בעלי אומץ לב נדיר, אבל להפתעתי, או בעצם לא להפתעתי רק גדי האמיץ שגם טעם בטיול הזה כל דבר שזז ושלא זז הגיע למפל.. אך הכי חשוב שכולכם הייתם מרוצים ושמחים ושמחתי שלא וויתרתם על חוויית הראפטינג, לאחר הראפטינג הפעם ללא מנוחה, נסענו לעברו השני של קניון ויקוס אבל קודם לכם עצרנו אצל ואיסליס מלך הפיטריות של זגוריה ואחד השפים הידועים ביוון לארוחה שאתם קבעתם כטובה ביותר בטיול עד כה, שם הטברנה שלו "קנלה אנד גרפילו".  לאחר הארוחה נסענו לראות את תופעת הטבע הנדירה ביער האבנים ולאחר מכן לתצפית אוקסיה על קניון ויקוס בגובה 1380 מטר אנכית לתהום ולאחר מכן עוד קפצנו לגשר קוקוריס ולגשר שלשות הקשתות וגם ישבנו לקפה בכפר קיפי וממש לפני שהשמש שוקעת עשינו גיחה לכפר דילופו למפגש מרגש עם הגברת הזקנה [ לא יובנטוס ] וחזרנו למלון לא לפני שמישהו התחיל כבר להתעצבן ליד המיניבוס.. הלו, היידה, קדימה מחכים רק לכם!!

יום 6 לטיול :

כן, צריך להגיד שלום לליאנה ולכפרי זגוריה ולפילוסופים והוגי הדעות היווניים שישבו במשך 3 ימים רצוף ליד הדלת של הכניסה של הטברנה של ליאנה וגם למשוגע של הכפר, כריסטוטולוס שזו הפעם הראשונה במשך שנות הכרותנו, בה ניהלנו שיחה קצרה ורצינית והוא אפילו הסכים איתי באיזה סוגייה שהעלתי בפניו על תושבי האי פארוס וגם למחרת בבוקר הוא ביקש שאלווה לו 20 יורו שיהיו לו כסף ללכת להסתפר .. אני מניח שעוד תחזרו למקום המופלא הזה, איתי או בלעדי. היידה, נוסעים לעיר יואנינה המצויה דרומית לכפרי זגוריה למפגש קצר אך מעניין עם אלגרה ועם בית הכנסת והסיפור של הקהילה היהודית ביואנינה, לאחר הביקור הקצר, עשינו עוד נסיון לחפש חולצות רומניות ביוון [ כבר יצרתי קשר עם המשפחה שלי בבוקרשט שיציעו עזרה ] אך ללא הועיל, מכאן עשינו את דרכנו לקפה במרפסת של הריזורט גרנד פורסט מצובו, המשקיף על כל רכס הרי הפינדוס ועל הכפר מצובו, לאחר מכן המשכנו דרך כביש E92 המפורסם שפעם היה הכביש הראשי שחיבר את אתונה עם יואנינה לכיוון המנזרים התלויים של מטאורה, שם ישבנו לאכול עם משפחת נקש שממש רדפו אחרינו בטיול וגם גילינו שהבן אוהד של הפועל תל אביב, שירדו השנה ליגה.  ברוך שפטרנו מהם.. נקווה שהם לא יחזרו ב 20 שנה הקרובות, יאלה בית"ר!! אחרי האוכל שבמקרה הזה ספירוס אירגן לנו.. המשכנו למרגלות המנזרים התלויים של מטאורה וגם הוכחתי לכם שנית שאיפה שיש מנזרים יש גם אוסף קונדומים משומשים רבים, למרות שהפעם ראינו רק אחד, התפעלנו כולם מתופעת הטבע הנדירה הזו [ מטאורה, לא הקונדומים ] והמשכנו בדרכנו לחצי האי פיליון ולפי ההוראה שלי אפשר לישון שעה וחצי לפחות, יש בדיחה יוונית שאומרת שהדבר הכי טוב בעיר לאריסה [ המצוייה בין מטאורה לחצי האי פיליון ] היא שאוטוטו מגיעים לפיליון.. הגענו לפיליון וישבנו לאכול בכפר אגריה פירות ים שיצאו ממש לפני כמה רגעים מסירות הדייגים הסמוכות, בליווי ציפורו קריר ובריזה נעימה מהים ואפילו התנסתם, בטעימה של צדפה חיה לחלוטין שהלימון מעורר אותה לפני שהיא נבלעת לתוך בטנכם הריקה מאוכל... משם טיפסנו במעלה ההר בכביש מפותל ונסיעה לילית עד לכפר אגיוס גאורגיוס נילייס למלון אנובוליוס הכיפי ולשיחה על התאבדויות.. מה? .. כן גם זה היה שם.. יאלה, זמן ללכת לישון, יאסו פיליון.

יום 7 לטיול :

כן, אמנם היום האחרון אבל חכו חכו, עוד לא סיימנו.. נפרדנו לשלום ממריאנה ממלון אנובוליוס ותחילה נסענו דרך הכפר ויזיצה לכפר מילייס, אחרי שספירוס אמר לי בבוקר, אני מוביל היום.. הוא פספס איזו פנייה ואז החלטתי לקחת את ההובלה בחזרה, כך או כך הגענו לתחנת הרכבת במילייס וטיילו לאורך המסילה עד למעיין המים הזכים, שם גם טעמנו דובדבנים שקטפתי מהמכולת הסמוכה.. אה.. כן הם היו קינוח ללחם הזיתים של מילייס שטעמתם כמה דקות קודם לכן, מכאן ירדנו עד לחוף מילופוטאמוס אחד החופים המרהיבים ביוון כאשר אין רוח, במקרה שלנו הייתה רוח ולא ממש ראו את צבעי הטורקיז המפורסמים של מילופוטאמוס אבל לפחות קיבלתם הופעה של ירידה שגוייה בחבלים [ צריך לשלוח אותם לקורס התרעננות אצל אכיליס ], מסכן הבחורציק שבטח עכשיו יושב בבית מלא שריטות ומקלל ביוונית, לאמויו, מאלאקה ועוד כל מני גרועים יותר או פחות.. מכאן עשינו גיחה לעץ הדולב הגדול ביותר באירופה בכפר צאגאראדה וגם שמעתם ממני את הסיפור המדהים שמה שאתם למעשה רואים הוא הצמרת של אותו עץ מדהים, מה שהופך את כל העניין למדהים הרבה יותר, אבל בואו נשים דברים בפרופורציות, הכל סיפורים שאני שמעתי מיוונים, שהם כמו שאמרתי, קצת.. .. בעצם בעידן הגוגל טרנזלט, אם אני רוצה לשמור על מערכת יחסים תקינה עם הלקוחות שלי ביוון עדיף שאשתוק, כך או כך אחרי שכבר לא אכלנו הרבה זמן, עשינו גיחה קלה לעוד אכילה אחת בטברנה מעולה בשם אלקאס בצאגאראדה ומכאן נסיעה מנהלתית לאתונה . שוב לקחתי את ההובלה ומצאתי קיצור דרך שחסך לנו 30 ק"מ, עוד תצפית אחת על מפרץ פאגאסטיקוס מעל העיר וולוס והיידה לדרך, עד אתונה, אבל לא לפני קלאמארי טרי ובירות שהבטחתי לכם עוד מזמן, בעיירה ליבאנטס שעצרה בזמן בשנות ה 80 המוקדמות, תודה לאנה! הגענו לאתונה תשושים אך מרוצים ובגלל שלא ממש אכלנו בטיול הזה, לקחתי אתכם לאחת הטברנות האהובות עלי ביותר בגליפאדה "פאסיפאי" לטעום קצת מאכלים יווניים פחות הרריים, גולת הכותרת הייתה עז בתנור עם לימון, בין היתר היו שם גם פרחי קישואים ממולאים, עלי גפן, נקניק חזיר מעושן ועוד ועוד וקינחנו בלוקואמאדס טבולים בדבש וקינמון, הקראתם לי מכתב מרגש שכתבתם לי [ מרגש מאד, באמת ] והלכנו כולם לישון בתקווה להפגש שוב בקרוב.

יום 8 :

ספירוס הגיע לאסוף אתכם ב 04:30 לפנות בוקר לשדה, בהזדמנות זאת אני רוצה גם להודות לספירוס שותפי המקסים כבר הרבה שנים, על נהיגה יוצאת מן הכלל, הסברים מצויינים וחווית הדרכה משותפת איתו ואיתכם, האינטרקציה בין כולנו הייתה מעולה, היה לי באמת כיף להיות איתו ואיתכם, אתם אחלה של חבורה. מגובשת וכיפית, שלכם באהבה, סיון זמיר.

קצת סטטיסטיקה :

עשינו ביחד כ 1700 ק"מ ב 8 ימים.
אכלנו ב 15 טברנות מעל 50 מאכלים יווניים שונים.
חצינו 5 מחוזות ביוון [ אתיקה, צפון הפלופונז, מערב אבריטניה, אפירוס, תסליה ]
בטיול הבא : דלפי, אבריטניה, אגרפה, גבראנה, מקדוניה, אולימפוס וסלוניקי וחכו חכו..

מסלול הטיול בשלד כללי, להלן :

למחלקת טיולי הבוטיק שלנו, ראו את אתר http://www.hellas.co.il

להזמנת טיול פרטי לקבוצה שלכם ביוון, ניתן ליצור קשר עם סיון זמיר במייל : [email protected]