האתר המקצועי בישראל ליעוץ, תכנון והזמנה של חופשה או טיול ביוון
Greece and the islands- אתר יוון והאיים

קבוצת חוני - הטיול לצפון יוון

אז זה היה מה שהיה..

הטיול הוזמן יחסית מאוחר בשנה, שכבר לא היה לנו הרבה מבחר של "מלונות זמינים" לכל הקבוצה, עם זאת קיבלתם את 2 מהמלונות הכי שווים שיש בצפון יוון ההררית, את Anavasi בצומרקה ואת Grand forest במצובו, על בסיס זה הייתי צריך לבנות טיול של מקומות חדשים שלא הייתם בהם, עם מעט מקומות שחלק ממכם הייתם בהם ואחרים לא וזה מה שייצא.. יצאנו תחילה מסלוניקי לכיוון צומרקה [ דרך לא קלה בשל העדר מפרצוני עצירה ] באוטוסטרדה הזו, הדרך הייתה מעט קשה אבל הגענו לצומרקה אחרי ביקור בגשר פלאקה PLAKA על נהר האראכטוס וארוחת ערב בטברנה בשם Tzoumerka בכפר קיסטאדס KTISTADES חשבתי שזו ארוחת ערב :) מסתבר שאצלכם יש גם ארוחת לילה, פיצת לילה אחרי חצות, אותה אכלנו אצל Veris בכפר פרמנטה.. הפיצות המשיכו לזרום לשולחן גם אחרי שהייתם מפוצצים, אבל היינו נחמדים וחילקנו פיצות למקומיים שישבו מחוץ לטברנה, מעשה יפה ומרגש, קניתם את ליבי.

למחרת, טיילו בצומרקה, תחילה עשינו עצירה ליד נהר הקאלאריטיקוס KALARITIKOS ולאחר מכן המשכנו למסלול למעיינות קויאסה, KUIASSA שם חצי מהקבוצה נכנסה למים כבר בשלב שעוד אף קבוצה לא עשתה זאת בעבר ובסה"כ בילינו ביחד במסלול קויאסה מעל שעתיים, בהחלט מכובד ואני שמח שהיה לכם חיבור טוב כל כך עם הטבע של צומרקה, משם המשכנו למנזר קיפינה KIPINA לעוד הליכה קצרה ומשם לתצפית אננס, אלה שהפעם הבאתי לנו 10 קילו של דובדבנים במקום האננס, אגב לתצפית לא קוראים תצפית אננס כמובן, אלה אגיוס גאורגיוס, שאני מביא לכאן קבוצות, אני נוטה לפתוח אננסים, הפעם נראה לי נכון יותר דובדבנים, לאחר מכן המשכנו עוד מעט לכפר סיראקו SYRAKO , אחד הכפרים היפים בצפון יוון, וחזרתם חזרה למיניבוס.. משם נסענו לשתות קפה ועודה במלון Horizondes ושם גם תפוס אותנו המבול.. מבול של אחה"צ בצומרקה, לכם זה היה נראה מעט משונה, אני כבר רגיל אליו, הוא כמעט תמיד מגיע לביקור באותה תקופה בשנה.. בערב נסענו לאכול אצל PAPAS המאמא היווניה שמכינה אוכל מקומי יווני עם נגיעות ולאכיות [ רומניה ] ביקשתי ממנה שתכין לנו מעדנים מקומיים.

למחרת בבוקר יצאנו לראפטינג על נהר האראכטוס ARACHTHOS  כולל ביקור במפל קליפקי KLIFKI לאחר הראפטינג נסענו ליואנינה לאכול בסיריוס ומשם המשכנו לסיור מרתק עם אלגרה בבית הכנסת של העיר יואנינה ומשם המשכנו למלון גרנד פורסט, רציתי להספיק כמה שיותר, אז היום הפך למעט מעייף, יכול להיות שהיינו צריכים לוותר על אלגרה ובית הכנסת, אבל אני שמח שלא וויתרנו למרות העייפות, חושב שהחוויה הכוללת שווה את זה, לא באנו לנוח ביוון, בנו לטייל, ללמוד, לראות ולחוות.

ביום למחרת, נסענו  ביקרנו בתצפית ויקוס על קניון הסלע הצר העמוק בעולם, בכפר vikos ואז ירדנו לנהר הוידומאטיס VOIDOMATIS [ הנהר הצלול ביותר באירופה ] עשינו את טקס 3 שטיפות הפנים בנהר, יש מי שהיה חייב לעשות 7 בגלל שבני בנות הזוג לא רצו : ) ומשם עלינו לכפר פפיגו ומיקרו פפיגו ולגבי המים של רוגובו, לאחר הביקור בגבים עלינו לאכול עוגה במלון של קוסטאס קטנריס, המדליססט האולימפי של יוון ב 200 מטר ולאחר מכן נסענו לליאנה בכפר אריסטי לאכול ארוחת צהרים [ שהפעם מעט הגזמתי עם כמות האוכל ] אבל ידברתי עם ליאנה שבאה לקראתכם ולא יצאנו בנזק גדול מדי.. הזמן עבר מהר, מזג האוויר השתגע וכבר לא הספקנו להגיע לגשר קלידוניה שרציתי לקחתם אתכם אליו, שינינו תוכנית ונסענו חזרה למלון [ רציתם להגיע מקודם לבריכה מחוממת ].

מצרף לכם כאן וידאו של קוסטאס קנטריס והזהב האולימפי, לא פגשנו את קוסטאס אבל הטיפוס לבית הקפה הזה תמיד יזכיר לכם אותו..

ביום למחקת היום האחרון, החלטנו לשנות את הלוז ולא לעשות טיול כאן באזור וגם לא להרחיק עד נהר האכרון שרציתי לקחת אתכם,  ובמקום זאת נסענו תחילה למעיינות לורו Lake sources Louros River  [ נביעת הנהר הקסומה דרומית ליואנינה ], אחריה עשינו מעט נסיעה למה שפספסנו אתמול ומאד רציתי שתראו, גשר קלידוניה מעל נהר הוידומאטיס KLIDONIA בילינו שם כשעה כולל תחרות הקפצות אבנים על המים, בה גילינו שאנחנו די חטייארים, למרות שהיו כמה שהבריקו.. משם עוד הוספנו גיחה לתצפית אוקסיה OXIA  על קניון ויקוס [ מצוק בגובה של 1400 מטר לתהום ] וגם ישנו לאכול אצל kikitsa עם המאפה המיוחד והגבינה היוונית והעץ שנצלה על האש במשך שעות, קצת לפני החזרה למלון הוספנו לכם גם ביקור בגשר קוקוריס, אחד מגשרי האבן המפורסמים ביוון וגם ביקור לאנדרטה לזכר "האשה של זגורי", שם גם תפסה אותנו רוח שכמעט העיפה את כולנו למלון בחזרה ללא מיניבוס, נכנסו לרכבים וחזרנו למלון.

ביום האחרון, הייתי אמור להפרד ממכם ולרדת לאתונה, אבל הוספנו ביקור קצר בסלוניקי, אב שיניתי תוכנית ונסעתי אתכם לסלוניקי, אחרי הסבר קצר במרכז העיר, המשכתם לבד, נפגשנו לאחר כשעה וחצי ואז נפרדנו, אבל חצי ממני [ ספירוס ] המשיך אתכם עד למלון בחלקידיקי, מכאן אני כבר לא יודע כלום, לא סיפרתם לי איך היה, מה עשיתם, נהנתם?.. מקווה שכן. שמחתי להכיר אתכם, נהנתי והיה מאד מעניין, כן, היו קצת רגעים קשים יותר בשל אילוצים, אולי גם בשל העובדה שרציתי לחפות על חלק מהאילוצים ושתראו ותחוו כמה שיותר, כך או כך הייתם קוצה באמת נפלאה, סקרנים, אוהבי טבע והיה באמת כיף להכיר ולטייל ביחד.

קצת סיכומים טכניים :

עשינו ביחד כ 1300 קילומטר.
אכלנו 18 קילו דובדבנים [ הערכה ]
ושתינו בערך 40 ליטר בירה, בעיקר ALFA
הצלחנו לסגור טיול שלכם מבלי לאכול גירוס בכלל.
החלפנו שני נהגי מיניבוס [ בגלל חוקי הנהיגה של האיחוד האירופי ]

שלושת המיקומים שלדעתי הכי התלהבתם מהם :

מעיינות קויאסה - צומרקה
מעיינות לורוס - עמק לורוס
גשר קלידוניה - זגורי

אם יש לכם עוד צילומים שאתם רוצים שאוסיף לעמוד הזה, תעבירו לי ואשמח להוסיף בשמחה.
אגב, עוד כמה שבועות הדף הזה יופיע גם שתחפשו בגוגל את קבוצת חוני יוון.

זהו, שולח לכם חיבוק גדול וספירוס מוסר ד"ש.