הערה חשובה : שימו לב שנכון לעכשיו שנת 2024 בשל שבר בכביש בין מטאורה למעבר ההרים Mbaros לא ניתן לנסוע במקטע כביש זה, מי שרוצה להגיע לצומרקה או מצומרקה דרך מעבר ההרים Mbaros יזדקקו לנסוע דרומית למטאורה לאזור פילי ומשם לנסוע למעבר ההרים Mbaros ומשם לצומרקה או ההיפך, בסה"כ תוספת של עוד כשעה נסיעה! אם אתם רוצים לקבל עוד עדכונים בזמן אמת, רכישו את הספר או את המסלול המודולרי למטיילים בצפון יוון ההררית : לחצו כאן שימו לב שגוגל Maps אינו מעודכן בשבר בכביש וישראלים שיסעו לפי גוגל מפס ימצאו את עצמם בשום מקום ויזדקקו לחזור על עקבותיהם, מה שיוסיף לנסיעה שלהם עוד שעתיים של נסיעה חזור!
פיק 2000 או בשם היותר מוכר שלו MBaros pindos הוא הנקודה הגבוהה ביותר בכביש האספלט הסלול הגבוה ביותר ביוון, כמובן שיש כבישים גבוהים יותר ביוון, אבל רק בפיק 2000 מצוי כביש אספלט עביר לרכבים רגילים בגובה של קצת מעל 2000 מטר והנופים ההרריים משם מרהיבים, למעשה מדובר בחלק ממקטע כביש שמחבר את הכפרים קאלאריטס ומצוקי שבצומרקה עם איזור טריקלה וגם מטאורה וגם יכול לשמש דרך מרהיבה בין מצובו לבין צומרקה, דרך הכפר חאליקי ואנליו. אך עם זאת מדובר בכביש מאד "טריקי" שבחודשים מסויימים בשנה הנסיעה בו עשוייה להיות מסוכנת ואף קטלנית, אך בחודשים אחרים של השנה הוא כביש נפלא ומרהיב. נתחיל בסכנות ולאחר מכן נעבור למחמאות.. הסכנה הראשית, לרוב החל מסוף חודש אוקטובר אך לעתים יכול להיות גם מוקדם מכך היא שכבה של קרח על הכביש, אחת הסכנות הגדולות ביותר לכלי רכב, גם רכבי שטח, קרח הוא לא שלג, קרח הוא שכבה דקה וחלקה שלא מאפשרת אחיזה על הכביש ובשל העובדה שמדובר בכביש הנוסע מעל מצוקים גבוהים, אסור ממש לנסוע במקטע כביש זה של פיק 2000 החל מתחילת נובמבר ועד סוף חודש אפריל לפחות וגם אז רק בבירור עם המשטרה המקומית או עם איש מקצוע מתחום הטיולים ביוון.
באביב ובקיץ ועד תחילת אוקטובר או אמצע אוקטובר [תלוי במזג האוויר] מדובר באמת בכביש נדיר ביופיו, שניתן דרכו לנסוע ממטאורה לצומרקה או ההיפך או ממצובו למטאורה או ההיפך דרך ההרים ולא באוטוסטרדה,הנקודה הגבוהה ביותר של הכביש פיק 2000 מצוייה כ 25-30 דקות נסיעה מהכפר קאלאריטס, להגעה סעו לקאלאריטס שבצומרקה ופנו ימינה ל Trikala ממש לפני הכניסה לכפר, כאן המשיכו לנסוע ישר כל הזמן.. שימו לב שאחרי גשמים ייתכנו אבנים על הכביש שאת חלקן אף תזדקקו להזיז, בהמשך הכביש הסלע משתנה ויש פחות ופחות אבנים על הכביש,הפסגה היא למעשה הצטלבות של שלושה מקטעי כביש, כביש שמגיע מקאלאריטס, כביש שמגיע ממצוקי וכביש שמגיע מטריקלה, בגובה כזה כמובן שאין כמעט צמחיה ומדובר באיזור צחיח למדי, ככל שתתחילו להדרים לכיוון טריקלה מטאורה, תכנסו לתוך יער אשוחים עבותי ומרהיב שמזכיר מאד את נופי שוויץ.
אזהרה והמלצה : שימו לב שהחל מסוף אוקטובר / תחילת נובמבר כבר עשוי להיות מסוכן לנסוע בכביש זה בשל הצטברות של קרח על הכביש, קרח על הכביש הוא אחת הסכנות המשמעותיות ביותר למטיילים בהרים של יוון, לכן לפני נסיעה במקטע Mbaros לאחר סוף אוקטובר רצוי להייעץ עם מישהו שמכיר היטב את האיזור, או מקומיים או עם סיון זמיר, ככלל מומלץ לטייל בצפון יוון ההררית עם המסלול המודולרי למטיילים בצפון יוון או עם הספר המדריך למטיילים בצפון יוון ההררית, שני הפורמטים האלה מתעדכנים במידע תמידי וחשוב עבור מטיילים בצפון יוון וללא קשר גם ישדרגו את חויית ובטיחות הטיול שלכם באופן כללי.
אגב דרך כביש זה גם ניתן להגיע לפולס אוף קטפיטו וגם יש סוג של קיצור דרך לרמה מארקס שבדרום צומרקה [ אם כי במקרה כזה רצוי לקבל הנחיות נכונות ע"י תכנון נכון של טיול בצפון יוון ] הקיצור אינו קיצור ישיר אלה רק למי שבכל מקרה נמצא באיזור זה ולא למגיעים במיוחד לרמה מארקס דרך פיק 2000.
המדריך למטיילים בצפון יוון ההררית הוא לא רק הספר המקצועי ביותר למי שמתכנן טיול לצפון יוון ההררית [ צומרקה, זגוריה, סולי, מטאורה, פיליון והאולימפוס ] הוא גם הספר היחיד שמתממשק עם ברקוד מיוחד המצוי בספר לעמוד שמתעדכן כל הזמן בזמן אמת על שינויים, חדשות, כבישים חסומים ועוד.